Lees het tweede nummer van ‘Ondernemen’

Wat zijn de laatste evoluties op het vlak van HR? Wat verlies je als KMO best niet uit het oog? We schenken in dit nummer aandacht aan 5 belangrijke ontwikkelingen: meer flexibiliteit, projectgericht werken, nieuwe vormen van absenteïsme, internationalisering, toegenomen kennisdeling en deelname aan het beslissingsproces.

In dit nummer vind je:

  • concrete manieren voor een effectief  personeelsbeleid;
  • boeiende interviews met ondernemers;
  • praktische tips en interessante nieuwtjes.

* U kunt de privacy-verklaring terugvinden op https://www.partena-professional.be/nl/privacy/

In dit inspirerende nummer vind je:

  • Een interview met Caroline Poelaert, HRD van de Groupe Gobert

    Caroline Poelaert heeft uit het niets een echt HR-beleid uitgebouwd voor de Groupe Gobert. Haar credo? Kom uit je ivoren toren en bekommer je om de mens achter de werknemer.

  • Het inspirerende verhaal van Béa Ercolini en Dominika Herzig, oprichtsters van BEABEE, het netwerk voor ondernemende vrouwen

    BEABEE wil vrouwelijke ondernemers stimuleren en biedt hen een netwerk aan waar mentorschap en kennisdeling centraal staan.

  • Het leven zoals het is: Payroll Partner

    Een externe die wordt ingeschakeld op de personeelsdienst van het Sheraton hotel... Beleef een dag in het spoor van een Payroll Partner van Partena Plus.

  • De impact van de digitalisering op HR

    De impact van de digitalisering is voelbaar in elk bedrijf, maar het menselijke aspect blijkt belangrijker dan ooit.

  • 50 werknemers: wat verandert er in jouw bedrijf?

    De kaap van 50 medewerkers overschrijden betekent ook nieuwe verplichtingen op het vlak van arbeidsrecht en sociale zekerheid. Een overzicht van de 8 courante verplichtingen die je moet naleven.

  • "Vaak zijn onuitgesproken ergernissen de oorzaak van frustraties. Net daarom zijn gesprekken en de tijd nemen om te luisteren zo belangrijk."

    Caroline Poelaert, HRD van de Groupe Gobert

    Over 'Ondernemen'

    "Er is weinig begeleiding voor KMO’s rond wettelijke thema’s en personeelsbeleid, met alle risico’s van dien. In deze tweede editie van Ondernemen staan we je graag bij met enkele concrete ideeën voor jouw bedrijf."

    Julie, HR-coach voor KMO’s